Že pohyb léčí, je prastará pravda s platností do dnešních dní. 

V době, kdy se budeme vystavovat pravidelné fyzické zátěži sportováním, se imunitní systém dočasně oslabí, ale během regenerační fáze se znovu postaví na nohy a zároveň se stáváme silnějšími. Benefitů, které pohyb sám o sobě přináší, je nespočet.

Díky pohybu dochází k vyplavování endorfinů (hormonů štěstí), k udržování nízkých hodnot krevního cukru a krevního tlaku, což úzce souvisí s prevencí obezity a kardiovaskulárních onemocnění. Dvacetiminutovou procházkou na čerstvém vzduchu si pomůžeme více, než tušíme.

Jak pohotový a silný bude náš imunitní systém a jak moc bude schopen odolávat nákazám a nemocem, závisí i na tom, jak ke svému tělu přistupujeme a zda děláme vše pro to, abychom jeho funkce podpořili.

Pevnost imunity posílíme i dalšími aktivitami, mezi něž patří pravidelné saunování, otužování se nejen studenými sprchami, ale také odložením některých vrstev oblečení do chladného počasí či pobývání v chladnější pokojové teplotě.

Naopak všudypřítomný stres v podobě pracovního shonu a povinností zvyšuje hladiny stresových hormonů, zejména kortizolu, a imunitní reakci oslabuje. Zkuste se proto vyhýbat stresovým situacím nebo pravidelně trénujte, jak se jim postavit.